poniedziałek, 11 maja 2009

PE: "Ty decydujesz" - motyw przewodni europejskiej kampanii informacyjnej

Spot telewizyjny w 34 językach, spoty radiowe, billboardy, multimedialne kabiny (tzw. choice-boks), profile na najpopularniejszych portalach społecznościowych, m.in. w serwisach Facebook, MySpace i Flickr, ( w Polsce) akcja informacyjna na portalu Nasza Klasa. – to najważniejsze narzędzia, którymi Parlament Europejski pragnie zachęcić społeczeństwa europejskie do wyborów europarlamentarnych

"Ty decydujesz", to motyw przewodni kampanii informacyjnej przed wyborami europejskimi 7 czerwca br., który uprzytomnia wyborcom Parlament Europejski w nowym spocie telewizyjnym. Zostanie on pokazany w ponad 100 kanałach telewizyjnych w Europie, które zgodziły się go wyemitować bezpłatnie. W ciągu najbliższych czterech tygodni będzie go można również obejrzeć przed seansami filmowymi w około tysiącu europejskich kin.

„Spot telewizyjny w 34 językach stanowi część kampanii informacyjnej obejmującej emisję także spoty radiowe, billboardy, wystawienie w największych miastach trójwymiarowych instalacji związanych z motywami kampanii oraz instalację multimedialnych kabin (tzw. choice-boksów) dających wyborcom w państwach członkowskich możliwość wyrażenia oczekiwań wobec Europy” – czytam w dzisiejszym komunikacie Serwisu prasowego Parlamentu Europejskiego..

Z dalszej lektury komunikatu wynika, że wielojęzyczny spot telewizyjny został zrealizowany według pomysłu serwisu prasowego Parlamentu Europejskiego i zaadaptowany na potrzeby widzów w 27 krajach członkowskich. Materiał jest zaopatrzony w napisy i dostosowany dla osób niedosłyszących.

Spot przedstawia osoby w studiach telewizyjnych przekazujące fikcyjne informacje, które chcieliby usłyszeć. Wiadomości, choć nieprawdziwe, mają uświadomić widzom, że mogą wpłynąć na to, jakie informacje usłyszą w przyszłości poprzez oddanie głosu w wyborach do Parlamentu Europejskiego.

W różnych wersjach językowych wystąpiło 70 prezenterów-amatorów, którzy zostali wyłonieni w castingu, na który zgłosiło się 750 chętnych ze wszystkich 27 państw członkowskich. Spot nagrywano w studiach United Visions TV w Berlinie, w lutym br.

Parlament Europejski utworzył również profile na najpopularniejszych portalach społecznościowych, m.in. w serwisach Facebook, MySpace i Flickr. Niezależnie od kampanii ogólnoeuropejskiej polskie Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego natomiast rozpocznie wkrótce akcję informacyjną na portalu Nasza Klasa.

W oczekiwaniu na emocjonującą kampanię wyboczą oraz wyniki wyborów Parlament Europejski proponuje interesujący „Wehikuł czasu UE", a konkretnie wędrówkę w latach 1979 – 2009. Czy to tylko 30 lat od pierwszych wyborów europejskich? Czy aż 30 lat, jeśli chodzi o to, jak unijna polityka zmieniła nasze codzienne życie? Myślę, że warto poklikać w zaproponowane zdjęcia i poczytać sobie, przy okazji – powspominać do woli.

PS
Foto Andrzej Piskulak

Na zdjęciu: fragment mozaiki w gabinecie przewodniczące Parlamentu Europejskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz